Photographs and thoughts: electricity pylons [EN]-[IT]

in #hive-14701019 days ago



8RwhBsjQfKDeMyTc_IMG_9160.webp
ZalI1wjow6OwTXsm_IMG_9159.webp
pAZzev8N1YM8wwIL_IMG_9161.webp
8IXdxtHBtqqe2de8_IMG_9163.webp
9lVIMHow8vnVO7yO_IMG_9165.webp
M35pvh0fC9CqTLSI_IMG_9166.webp

[EN]
Photographs and thoughts: electricity pylons
Description
While I was running to keep fit I noticed several electricity pylons.
What I photographed were pylons for high voltage cables.
At a certain point my path crossed several of these structures and I thought I would take some photographs of these pylons. These structures support the cables that bring electricity to our homes. They are there under any atmospheric agent, they are one of the main actors in our daily life, without the distribution of electricity we would go back several eras.
Currently, urban planning regulations no longer allow building near these enormous electricity pylons and this regulation is respected in all Italian towns. Sometimes we see some deformities and glimpse some houses near these structures, but often it is because the buildings are very old. These homes were built when the building regulations allowed building near these pylons. Over time it was then seen that living near these structures was not good for health.

Thoughts
Electricity distribution occurs in all countries of the world, but with different voltages. The electrical network in Italy is built so that a domestic voltage of 230 V can reach homes at a frequency of 50 Hz. In the USA things are different, the domestic voltage is 120 V and the frequency is 60Hz. In China the domestic voltage is 220 V and the frequency is 50Hz.
Curiously, in Australia the domestic voltage is 230 V and the frequency is 50Hz, exactly the same as in Italy.

Question
Do you also have these large structures that support the high voltage cables in the country where you live?


[IT]
Scatti fotografici e pensieri: i tralicci della rete elettrica
Descrizione
Mentre stavo facendo una corsa per tenermi in forma ho notato diversi tralicci dei cavi elettrici.
Ciò che ho fotografato sono tralicci per cavi ad alta tensione.
Ad un certo punto il mio percorso ha incrociato diverse di queste strutture ed ho pensato di fare qualche fotografia a questi tralicci. Queste strutture sostengono i cavi che portano l’energia elettrica nelle nostre case. Sono lì sotto a qualsiasi agente atmosferico, sono uno degli attori principali della nostra vita quotidiana, senza la distribuzione di energia elettrica torneremo indietro di diverse epoche.
Attualmente le norme urbanistiche non permettono più di costruire nel pressi di questi enormi tralicci della rete elettrica e questa normativa è rispettata in tutti i paesi italiani. A volte vediamo delle difformità e scorgiamo qualche casa vicino a queste strutture, ma spesso è perché le costruzioni sono molto datate. Queste abitazioni furono costruite quando le norme di costruzione permettevano di costruire vicino a questi tralicci. Con il tempo poi si è visto che abitare vicino a queste strutture non faceva bene alla salute.

Pensieri
La distribuzione di energia elettrica avviene in tutti i Paesi del mondo, ma con tensioni diverse. La rete elettrica in Italia è costruita in modo che nelle case possa arrivare una tensione domestica di 230 V ad una frequenza di 50 Hz. Negli USA le cose sono differenti, la tensione domestica è di 120 V e la frequenza è di 60Hz. In cina la tensione domestica è di 220 V e la frequenza è di 50Hz.
Curiosità, in Australia la tensione domestica è di 230 V e la frequenza di 50Hz, esattamente uguale a quella italiana.

Domanda
Anche nel paese dove abitate avete queste grandi strutture che sorreggono i cavi dell’alta tensione?

—-

Photos of my property
Thank you for reading my post

THE END


For the best experience view this post on Liketu

Sort:  

We have these large structures in my country
We have so many of them

This is so beautiful and they are really admirable I must really confess.

This is really nice
We have it in my country too